hej

Jag har alltså planer på att försöka mig på det här som utbytesstudentbloggare. Jag har läst massvis av dem. Uppskattar ingen. Eftersom jag inte kunde komma på nåt nytt coolt namn får min gamla duga

Varför ville jag bli utbytesstudent? Ifall pappsen frågar innan han ska betala den hemska räkningen är det för att jag ska mogna bli vuxen och lära mig att hantera en tvättmaskin. Ifall mina lärare undrar är det för att jag ska lära mig en massa saker och komma tillbaka som en nyare mer intellektuell version av mig själv. Ifall en vän undrar är det för att jag ska få gå på fester innehållande röda plastmuggar med vit kant, shoppa från nastygul utan frakt och dejta en quarterback. Sanningen ligger nog någonstans mittemellan allt.

Som jag nämnde uppskattar jag ingen utbytesstudentblogg jag lyckats lägga fingrarna på hittills. Det är för att de är extremt intetsägande och tråkiga. Det måste vara så att grejen med att din farmor garanterat läser den skapar en omöjlig situation för intressant läsning. Med intressant läsning menar jag ifall ”hello my name is Anna and I'm from Sweden” kan räknas som en raggningsreplik och ifall det är sant att alla amerikanare är tjocka har flipflops och utsvängda jeans året om. Även ifall jag inte åker till USA för att mogna och bli vuxen kan vi ändå hålla tummarna för någonting åt det hållet förövrigt.


Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0