julfest

Mina ögon svider och mitt huvud dunkar så utmattad är jag, har haft en mycket intensiv dag. Tidigt imorse blev jag upphämtad av värdmamma nr 2. Vi åkte på en fantastisk bilresa genom en skogs-värld med små gammeldags byar, tillslut kom vi fram till en nationalpark där vi begav oss ut på vandring. 


Jag var tvungen att ta kort på den här skylten för jag tycker det är helt otroligt


Finns träd som är så stora att man kan köra igenom dem med bil. När vi vandrat färdigt var vi hungriga så vi åkte och åt lunch på en jättemysig thai-restaurang, där vi också stannade ett tag och drack te och målade av deras fina inredning i våra skissblock. 


Sedan blev jag avsläppt en bit därifrån och tog mig en promenad mot en bekant svensk familjs hus. Vägen var fantastiskt vacker, man ser inte så bra på bilden men havet ligger precis bakom. Jag traskade på i lugn och ro med ipoden i öronen. 


Plötsligt på andra sidan vägen såg jag någonting som rörde sig, och titta vad det var!! 


Så kom jag fram, drack ytterligare lite te hos familjen innan vi åkte vidare mot svensk julfest!!


De bodde i ett fantastiskt hus, ville inte ta kort på det men här är granen. Vi var kanske 25 personer, massa skrikande barn och en massor av SVENSK MAT 
 


Det gjorde mig så lycklig! Det var mest svensk-amerikanska par där så jag har växlat så mycket svenska och engelska idag att jag är fullständigt förvirrad. Sedan lekte jag med barnen, låt säga såhär; jag var väldigt populär. Denna lilla flickan släppte mig inte ur sikte på hela kvällen. När jag skulle gå skrek hon "Mamma, mamma snälla kan hon bli vår nya barnvakt!!" 



Sedan åkte jag hem, med en hel telefonbok full av nummer till glada föräldrar, och nu sitter jag här, trött som satan, och har en hel economics läxa som måste göras. Stackars mig.

 

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0