Listor är kul, del 1

1. Det spelar ingen roll att det är 20-30 grader och strålande sol - solning för nöjes skull är helt enkelt inte aktuellt här, ingen gör det. Det resulterar dock i en väldigt osmickrande solbränna ska jag tala om för er, ni vill inte ens veta. 

2. Kranvattnet smakar ungefär lika gott som barnbassängen på Åbys badhus. 

3. Skoltoaletterna är i bås, är till för dvärgar och har inga lock. 

4. Modet. Det finns två olika alternativ. En varm dag klär sig amerikanska flickor såhär, ett ytterst litet linne som utan undantag visar halva delen av magen, en "kjol" som inte är en kjol utan ett tygstycke runt midjan, oså flipflops. Pannbandet är en bonus, lite mer sällsynt, men det gör succé varje gång det dyker upp.


En "kall" dag ersätts flipflopsen mot ett par uggs. På benen har man antingen endast tights, eller ett par blåa utsvängda jeans, ofta med lite dekorationer på bakfickorna. Och så en sunkig luvtröja på det, gärna med skol/sport/lokala affärer tryck på. 

Såhär ser ALLA ut. Och det är jättefult. Är dock avundsjuk på alla snygga rumpor. 

5. Amerikansk tv. Har försökt några gånger, det är omöjligt, värdelöst. Tror det är reklam var tionde minut. Förresten ser genomsnittsamerikanen på reklam i två år av sitt liv.

6. Polis/brandkår/ambulansbilarna låter så högt att om du inte håller för dina öron när de åker förbi så gör det ont i dem. Alltså visst det är viktigt att lägga märke till dem, men de behöver ju inte ge befolkningen tinnitus för det. Vill tillägga att de åker förbi minst en gång i timmen också. Aj. 

7. Att inte taxen är inräknad i priset på saker man köper från början. Förstår inte poängen!? Det är ju bara så irriterande att aldrig veta vad saker kostar. 

8. Hahah att det står hur mycket kalorier det är på all mat. Vissa kunskaper klarar man sig bättre utan. 

9. Tjejer med pojkvänner. Alltså, de markerar sina revir ska ni veta. Du pratar inte med någon av motsatt kön som är upptagen, har varit nära att hamna i trubbel flera gånger. En gång på halloween hade jag tydligen en diskussion om vampyrtänder två minuter för länge med en okänd kille som jag precis hälsat på, hans flickvän kom fram och knuffade bort mig. Bokstavligt talat. Jag flirtade inte ens! Jag tycker att alla borde ha sin relationsstatus i pannan så att man kan veta innan. 

10. Folk som hälsar med ett What's up? Vet aldrig vad jag ska svara, hatar det. 

Okej, imorgon kommer 10 positiva saker!!! 

mvh neggobruden
 

Kommentarer
Postat av: Agge-Bagge

Haha toaletterna är ju så sjukt låga! Skapar faktiskt flera problem fast det behöver vi inte gå in på... Antar att du kommer införa tanktoppen och pannbandet som sommarmode nästa år då! Tror dock att den trenden kommer göra sig svår här. Men förväntar mig flytande engelska när du kommer tillbaka i alla fall! Haha, glömmer aldrig "Disco-very-channel"! Bästa! Hoppas att det löser sig med boendet och allt sånt där, verkar som att du har det så himla bra där borta. SÅ avundsjuk, delvis för att jag vet att jag aldrig skulle våga göra någon sådan resa.
Känns så konstigt att du är borta! Känns som att du bara är på semester typ och ska komma hem snart. Men tiden går ganska snabbt nu för tiden faktiskt. Ye ye. Hoppas att du har det bäst där borta i alla fall! Miss you!

2012-11-12 @ 22:02:26

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0