den nakna sanningen

Efter att ha skrivit färdigt mina uppsatser och haft ett antal ilskna utbrott över att "Torka aldrig tårar utan handskar" av Jonas Gardell på svtplay inte funkar ifall man befinner sig utomlands bestämde jag mig för att det nu är dags att visa hur jag bor. Hoppas att ni inte blir förskräckta. Mitt rum får ni dock klara er utan fram tills på lördag då den obligatoriska städningen sker (ja, idag är det måndag och det är redan stökigt) Förresten, när man klockan tio en måndagkväll inser att man inte har några rena strumpor till dagen efter och upptäcker att tvättmedlet är slut förstår man verkligen att man flyttat hemifrån. 

Här har vi köket


och i samma rum köksbordet som alltid har sett ut sådär vilket innebär att jag inte ätit vid det en enda gång sedan jag kom hit hehe, äter istället i soffan framför tvn på ett typiskt amerikanskt vis. Ni kan också skymta min cykel som måste befinna sig där eftersom det inte finns någon annanstans att placera den (lägg märke till korgen, den väger 1 ton)



Ni uppmärksamma undrar förstås varför vi har en bur när vi inte har en hund, men ni behöver inte vara oroliga jag har skött mig fint hittills och aldrig behövt bli inlåst som straff. Husdjur har vi däremot två, här har vi råttan som jag inte kommer ihåg vad den heter och som jag har sett två gånger sedan jag kom inklusive idag när jag smög in till Andrea och Josephines rum för att ta kort på den. Säg hej allihopa!

*

Sedan har vi också min favorit, behöver aldrig känna mig ensam i duschen för hon finns alltid där ifall jag har någonting på hjärtat. 


Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0