yesterday

På tisdag ska vi ha presentation för santa cruz city council om ungdomars idéer om hur man kan förbättra samhället (låter det bekant? trivs så bra här) Igår åkte jag och min public transportation grupp på busstur till Capitola mall för att få lite erfarenhet. Här är Marcus, Olivia och Paige! 


Sedan gick vi flickor och drack bubble tea vilket är jättepopulärt och jättekonstigt



Tittade förbi en affär som hade masssa hemlösa söta djur som man kunde ta med sig hem om man ville



Sen kom Zane och Courtney och så tittade vi runt lite i affärer och sedan åkte vi hem till Zane och började förbereda för festen



Så började folk komma och jag hann ta en bild innan jag bestämde mig för att gömma undan kameran istället. Litade inte på min omgivning och orkade inte hålla reda på den. Det är så ovant för mig att se så mycket fattigdom runt omkring mig, det är inte bara de hemlösa utan i skolan bland mina vänner är det så många som knappt har råd med mat, man får ju ingen mat i skolan men de delar ut mat till dem som inte har pengar. Jag får höra så mycket tragiska historier. Tex min engelskalärarinna berättade om en period i hennes liv när hon ensam med sitt spädbarn sov i baksätet på sin bil och rotade i soptunnor efter någonting att äta. Eller en annan kille i min klass växte upp med sin kokainberoende mamma och styvpappa som bara låg i deras sovrum dag och natt och lät huset förfalla. Han fick ensam ta hand om sina småsyskon och ofta åt han ingenting under flera dagar. När han var 12 år blev han räddad av sin riktiga pappa och då var han knappt mer än ett skelett. Jag känner mig så otroligt tacksam och lyckligt lottad. Jag är van vid konversationer som handlar om nya klädkollektioner och andra materiella ting, här är det annorlunda.

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0