woodstock pizza

Ska försöka att inte göra om gårdagens misstag och faktiskt somna ifrån alla mina läxor klockan åtta på kvällen och börja i god tid idag så att jag kan somna naturligt mellan halv åtta/åtta sådär utan problem. Det verkar vara så mina nya rutiner ser ut. Hittade ett explorius-häfte som sa att ett större behov av sömn endast är ett symptom av kulturchocken så förhoppningsvis går det över snart.

I alla fall, idag åt jag seriöst den godaste pizzan jag ätit i hela mitt liv. Utan konkurrens. Den var så krispig, och alldeles alldeles perfekt lagom av allt. Det gör inte saken sämre att vi köpte den från;



Jag älskar Santa Cruz. Jag kanske inte har sagt det, men det gör jag. Hela staden ser ut som att den kommer från 60-70-talet. Människorna som rör sig här är antingen hippies, surfare eller skatare, i en alldeles underbar blanding. Alla är så sjukt avslappnade och trevliga, så fort jag ska göra någonting och de hör att jag inte är härifrån frågare de, hälsar mig välkommen och önskar mig lycka till! Det åker omkring folkabussar lite här och var. Bostadshusen är så fantastiskt fina, jag kan inte ens beskriva det, jag lovar er att jag ska gå hem från skolan en dag och fotografera (trots att jag bor "up the hill") Den dåliga bilden ni ser här nedan tog jag bara snabbt när vi skulle in på pizzerian, så ser det ut "downtown" Det är en lång gata med massor av affärer, alltifrån små butiker med mer hippiekläder till lite större som Urban Outfitters och Forever 21. 



Min skola är också sjukt avslappnad. Det finns inga dresscodes överhuvudtaget (ärlig talat går vissa tjejer omkring i shorts som knappt blivit accepterade på hulebäck) Mina lärare har piercings, tatueringar och föreläser om varför man ska rösta demokratiskt. Imorgon ska jag på Museum of art and history med min bildklass. Är förresten inte alls rädd för mina vänner längre, vi lunchade idag igen och de var så söta och bjöd på min mat och lovade att de skulle visa mig massor av saker! Allt känns faktiskt jättebra just nu, jag trivs så bra här!


Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0