Sunshine



Tog min lyckokaka på allvar och gick ut och spred solsken idag, på riktigt. Har varit ute och traskat omkring planlöst i 5 timmar. Har ont i käkbenen från alla leenden jag har ubytt. Har nog fått mer komplimanger idag än vad jag fått de närmaste månaderna. Stannade hit och dit och pratade med alla möjliga olika människor, blev aldrig uttråkad. Kunde tyvärr inte fota alla härliga människor eftersom det skulle varit väldigt creepy, men fick med mig två bilder hem i alla fall, båda råkade bli på hemlösa hehe.

Första är på en kille som satt på en trappan vid stranden och målade av människors namn. Han hade fyllt ett helt block med människor som han träffat från världens alla hörn. Jag fick såklart vara med, han gjorde till och med två versioner av mig så jag fick ta med mig min teckning hem!
 


Och detta är en underbar människa som håller hus utanför Boardwalken. Köpte pizza till honom i utbyte mot att han spelade och sjöng för mig en stund. Sedan berättade vi våra livshistorier för varandra. 



Så roligt, gick verkligen från att hänga med hemlösa till att bland annat stå och prata med en polis i en halvtimma för att sedan byta nummer med honom, han smsar dock liiiite för ofta för att jag ska vara intresserad (typ en gång i minuten oberoende av ifall jag svarat på föregående sms eller inte) Träffade en tjej som läser språk på ett av collegen här så nu ska jag upp dit någon dag och träffa hennes kompisar, och hennes skola samarbetar med Lunds universitet så det är fler svenskar där! Jag älskar Santa Cruz och alla öppna människor, svävar omkring på små moln!

Kommentarer
Postat av: en malin som saknar dig

det här var det bästa jag har läst. du är en fantastisk människa. alla borde vara mer som du!

2012-10-07 @ 10:06:49
URL: http://whitestrawberry.blogg.se

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0