Lucia

Fina vardagsrummet i ett av mina hus. Man ser inte så bra men det är omaka möbler överallt. Vid middagsbordet är det sång, improviserad teater, intressanta diskussioner. Jag bor med hippies. Säger det igen, älskar människorna i min omgivning med hela mitt hjärta.



Men, ni får inte tro att jag glömmer bort mina svenska rötter. Igår var jag minsann och firade lucia i en kyrka här. Det var mest amerikanare med svenska rötter och jag blev tillslut kvällens huvudattraktion. En äkta svensk, och inte nog med det, blond och 1,85 cm över markytan (klackarna hjälpte mig litegrann) Fick ställa upp på massa foton! Träffade också några svenska familjer som flyttat hit, ska på svenskt julbord snart. 


Sedan var det myskväll och sleepover med flickorna som stod på schemat, är väldigt kort och sådär


Så tog jag kort på alla godsakerna vi bakade och åt, sedan i efterhand insåg jag att det fanns utrymme för missförstånd så jag förtydligar lite, som ni kan se i hörnet är det 100% juice, alltså ALKOHOLFRI äppelcider ni ser på bilden.
Så, ingen hemskickning tack.
 

Imorse regnade det kraftigare än vad jag sett förut i hela mitt liv. Det var som att någon hällde ut en vattenhink ungefär. Eftersom Cassie bokstavligen bor på "last chance road" in the middle of nowhere fick vi stanna där hela morgonen utan ström med en hel åker full av hjortar som sällskap. 


Sedan har vi kvällens middag



och nu mina vänner, någonting storartat, har till och med en video att bjuda på idag!!! Här är min värdfamilj och deras vänner


Kommentarer
Postat av: jul

GLUTEN FREE COOKIE MIX??!?!?!?!?!?!?! värt

Svar: 2 av 4 var gluten!! Här tillhör du inte ens minoriteten
annakuylen.blogg.se

2012-12-04 @ 11:50:24
URL: http://julialagerquist.blogg.se

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0