Yosemite

Så, i fredags begav vi oss ut på vägarna, jag citerar Zane "No, it's not the end of the world, but driving to Yosemite with Janie might be." så behöver jag inte lämna några egna kommentarer. Vägen var i alla fall cool.



Som reseproviant hade vi godis i form av frukostflingor. Det är ingen skillnad. 


Vi lyckades komma fram med livet i behåll, till ett lite grått och regnigt Yosemite. Vi stannade inomhus och hade girl talk hela kvällen, vilket var himla fint eftersom jag fick lära känna min syster lite bättre.



Dag två börjades med ett försök till att äta frukosten i restaurangen. Det var som en jättestor bamba, man tog sin bricka och så lastade en man upp maten åt en. Jag försökte äta upp hälften sedan mådde jag illa i tre timmar. Det värsta var att det var svindyrt. Det blev godisflingor resten av dagarna kan jag bara säga. 


Vädret fortsatte att vara dåligt, och jag skissade med Janie medans de andra flickorna sov bort dagen. Eftersom allt var vråldyrt som sagt och hon betalade för all min mat så passade jag på att bjuda henne på lunch. Såhär såg det ut, en stor megahall. Efterrätterna var himmelska. 




Försökte sedan återvända till Zane och Ruby, men de sov och dörren var låst så jag fick traska vidare och sätta mig i "baren" och dricka te och skissa ensam i några timmar. Det var väldigt skönt. Blev lite avbruten av en skäggig Sam som kom och berättade historier om hur han dödat en massa coyotes. Här är en förresten

  
och som ni kan se på bilden så kom den älskade snön tillslut


Det var så vacker natur!!! Resten av tiden var vi ute och andades kall luft, byggde snögubbar och drack varm
äppelcider!


När vi skulle återvända hem såg bilen ut såhär. Det krävdes fyra muskulösa män för att gräva ut oss, tog en evighet men det gjorde ingenting för vi satt i bilen och åt smörgås och hade fin utsikt. 


I bilen hem hade vi svenskalektioner


Och sedan var vi så trötta att vi sov hela vägen, mycket bra resa!!!


Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0