efterfrågad update

Okay, så här har vi en liten uppdatering om mitt liv. Hmm vart ska jag börja, jo som en äkta swede med vädret såklart! Det är storm så att säga. Tog en promenad med hunden längs westcliff idag och jag var tvungen att pressa ihop munnen för mitt dreggel blåste bort, på riktigt. I alla fall, så vandrar jag med stor möda ett steg i taget och fascineras av de gigantiska vågorna. Så ser jag det ofattbara, ett uppenbart självmorsförsök. Stod och tittade på honom en stund, ibland flög han flera meter upp i luften och kraschlandade!!! Sedan gick jag hem med stor entusiasm och berättade om detta för min värdpappa, och han svarade väldigt oberört att det måste jag testa innan jag åker hem. Aldrig, säger jag, aldrig. 



Nummer två i listan kan få handla om mat, för det gillar jag. I måndags gjorde jag och Courtney hemgjord amerikansk sushi. Jag lade till amerikansk av den enkla anledningen att det var bacon och potatischips i dem. Hur vidrigt det här än låter så var det himmelskt gott. Insåg förresten vilken amerikan jag har blivit när jag kom på mig själv med att VÄLJA att ha majonäs på mackan istället för smör, när båda alternativen existerade. Det går utför med mig. 



När vi ändå pratar om mat kan jag inte äta hemma längre utan att då dåligt samvete, jag har en liten tiggare som stirrar på mig med sina blanka hundögon konstant. Så fort jag närmar mig kylskåpet flyger han fram och sitter där och tittar på mig. Tack Sirius, du kommer att rädda min vikt. 



Sedan kan vi återgå till julfirandet, och firande i allmänhet faktiskt. Husen är SÅ FINA. Särskilt när det är mörkt. Annars så är det middagsbjudningar i vårt hus eller familjevänners hus varje kväll, vilket är väldigt mysigt. Lite omtumlande ibland, kommer inte ihåg ett endaste namn. Ikväll har vi haft hela släkten på besök och jag har suttit och lyssnat på diskussioner om allt mellan himmel och jord. I alla fall är jag otroligt tacksam för att jag bor med dessa underbara människor, kan inte säga det tillräckligt många gånger. Är också otroligt tacksam för Eileens tidigare arbete som bröllopstårtsbakare. Vi behöver inte gå in på mer detaljer än så. 



Och ja, det var längesedan jag blev så excited som när jag upptäckte Santa Cruz secondhandsutbud av ugly christmas sweaters. Det är billigt, trots det går pengarna till behövande människor, och det fanns så mycket fula tröjor!! Jag fick kämpa emot alla mina inre röster för att inte köpa hem en för varje kalenderlucka. Köpte faktiskt ingen alls, men jag kunde inte hålla mig utan köpte denna fantastiska tröja som får mig att se ut som en födelsedagspresent. Den är varm och gosig nu i stormen, och jag har fått alldeles för många komplimanger för den idag, älskar amerika. 


Okej, så går vi på avslut. Imorse var vi på bio alla seniors, vilket hade varit en bra idé ifall den inte börjat klockan 8. Det var förfärligt. Vi såg Lincoln. Början och slutet var bra, missade dock av en outgrundlig anledning en del avgörande delar i mitten. Efter det gick vi direkt på lunch, och jag hade faktiskt en lunchdejt. Woho! Den var bra, tror jag. Blir lite nervös av att tänka på det. Sedan fortsatte skoldagen som vanligt, gör ett arbete om Sverige i min government tillsammans med landhajarna nedan. Visste ni att Sverige har flest Mcdonalds i hela Europa? Nu vet ni. Ps, jag har inte ätit på Mcdonalds en enda gång sedan jag kom hit, så det så. Ds. 


Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0