Obamaaa

Firade valet hela dagen idag. Vi åt hot dogs och drack lemonade i skolan och röstade själva, Obama vann med 23 röster mot 1 i min klass, och vann gjorde han ju sedan också!! Vilken lättnad!! Sitter och väntar på talet. Är dock lite grinig för Californien röstade emot avskaffandet av dödsstraff, de röstade emot proposition 30 - "temporary taxes to fund education" vilket var ett jättebra förslag (update morgonen efter, det gjorde de inte alls, den vann med en liiiten majoritet wohoo!!!), plus att de röstade emot en massa andra bra saker. Så, ja, det var inte så bra. Men ska ändå vara glad. Alla på min facebook är glada, läser roliga statusar som "Well time to unpack my bags, probably wouldn't have liked Canada anyways."  och "Obama rhymes with Ohana. Ohana means family & family means nobody gets left behind. Mitt rhymes with shit." hahah
 
ps. En gång hörde jag Andrea berätta för en vän att det inte gör nåt att jag bor här för att jag tar två minuters duschar och så skrattade de åt mig. Fattade aldrig riktigt, förens nu. Jag har seriöst väntat på att få komma in i badrummet i 40 minuter utan göra min vanliga överdrift. Och duschen är fortfarande på. Hur är det ens möjligt?? Jag behöver gå och lägga mig. Det är sent. Jag behöver också duscha. Varmvattnet kommer vara slut. Åhhh



trött tjej med smutsigt hår som vill duscha
(50 minuter nu, är fascinerad, undrar om någon glömt duschen på och egentligen så sover alla?)

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0