walking on a dream

Jag är på strålande humör! Solen skiner, kom precis hem från en joggingtur längs havet med Charlotte, har kommit över tröskeln och flyger numera fram, känns helt fantastiskt. Inte nog med det, efter att ha joggat till min och charlottes mötesplats helt rödrosig och flåsig dyker årets charmknutte upp och får mig att skratta fem gånger på två minuter och lyckas under denna tid också få med sig mitt nummer, så nu ska han bjuda mig på lunch imorgon. Är fascinerad över hur någon ens kan vilja titta på mitt tomat-ansikte under mina turer men klagar inte. Är just nu färdig med alla mina läxor, satte precis sista punkten på en uppsats jag ska läsa upp för klassen imorgon. När jag hade möte med min engelskalärarinna om den idag föreslog hon 1. Att vi skulle bli skrivpartners och samarbeta i framtiden och att jag ska försöka få den publicerad i stora tidningar här. 2. Att jag helt seriöst ska läsa gymnasiet på distans nästa år och flytta hit och bo hemma hos henne, och samtidigt ta skrivkurser på college här. Hon sa att jag endast behöver ett eller två år till här kanske för att bli riktigt riktigt duktig. Nu vill hon att mina föräldrar ska bo hemma hos henne när de kommer hit så att hon kan visa hennes hus och prata igenom vilka alternativ det finns. Jag är lite chockad, men samtidigt måste jag erkänna att jag älskar idén. Jag vet att jag inte är färdig med det här stället än, jag måste bo här under en längre period av mitt liv. Och så nu, nummer tre. Om en stund ska jag iväg och träffa en av de vackraste männen jag har sett, och vi ska ut och promenera och titta på månen. Och så fyller jag år på onsdag! Herregud, livet är helt enkelt väldigt väldigt bra just nu. Hoppas att ni har det fantastiskt där hemma ni också. 

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0