Great week

Har haft en rolig händelserik vecka, men med lite energi för bloggande. Tänker ta saker och ting i knasig ordning nu, men det får ni stå ut med. Kan börja med min kväll, den har varit jättejättebra. Var på en dubbeldejt kan man säga med Phoenix, hennes pojkvän och deras vän. Såg inte alls fram emot det innan, eftersom jag inte trodde att jag var intresserad av honom, men det slutade med att jag hade hur roligt som helst. Han är te-expert, alltså på riktigt, hade ingen aning om att te-världen är som en egen religion, men i alla fall så gick vi till ett litet te-café och han bryggde ett fantastiskt te åt oss med en hel ritual innan och det var bara amazing. Så satt vi där jättelänge tills jag druckit så mycket te att jag var helt borta, och då gick vi vidare till en otrolig vegansk restaurang (alla i sällskapet är veganer utom jag) med hur god mat som helst, och sedan såg vi en film som jag inte kommer ihåg vad den hette men Stellan Skarsgård var en av huvudkaraktärerna. Här är jag och Alex, Phoenixs pojkvän
 
 
Har umgåtts mycket med Phoenix i veckan, med mitt nya fantastiska scema har vi painting tillsammans innan lunch så det har blivit så. Min skolgång är så bra, börjar dagen med amerikansk litteratur vilket kommer att bli jättebra, massa läsning, vi börjar med Dreams from my father av Obama vilket jag ser fram emot, det är också massa kreativt skrivande som jag också älskar. Sedan har jag painting, just nu målar vi med vattenfärger vilket jag inte gillar så mycket men jag älskar ju att måla så det ska bli kul att lära mig nya tekniker, plus att den klassen är hur bra som helst med massa bra människor. Så efter lunch jag jag fotografi vilket kommer att bli så roligt, nu jobbar vi med photoshop och jag lär mig faktiskt massa nya saker och tiden bara flyger iväg under den klassen för jag har så himla kul. Blev förvånad när jag klev in i salen för min skola är ganska fattig, men vi jobbar med macbooks och vi har en riktig fotostudio och massor med kamerautrustning, så det är grymt. Och ja, det är det. Alla klasserna är så roliga att jag lika gärna kunnat ha dem som kvällsunderhållning. 

I onsdags var jag och Phoenix på en kurs om hur man ska ta hand om sin hud, testade massor av organiska produkter och oljor och när jag vaknade morgonen efter var min hud så len. Fick med mig en goodiebag med massor av bra grejer hem också. Min hy är faktiskt bättre än någonsin, mest för att jag springer omkring osminkad hela tiden tror jag, men har inte heller ett endaste litet märke där jag brukar få eksem. Antar att solen är bra för mig, och att jag faktiskt mår så himla bra just nu och kan slappna av. 


 
I fredags efter skolan så åkte jag och mina värdföräldrar till en marin-utställning typ som ligger här i området, så gick vi en guidad tur, och jag fick hälsa på delfiner!! Jag var så lycklig, har aldrig sett delfiner på riktigt förut. De var så himla söta, de ser så glada ut när de simmar omkring. Det var två stycken i en pool. Det var tyvärr förbjudet att ta kort. Såg också världens gulligaste utter, jag har aldrig tänkt på hur söta de är innan, men det är ju typ det bästa djuret, titta på denna videon så förstår ni vad jag menar



Förlåt om detta inlägg är dåligt skrivet och osammanhängande, det är mitt i natten och nu ska jag sova. Godnatt

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0