Jag är tillbaka!!!!!!

Hej. Kan inte hålla mig mer, måste blogga!!!! Trots att dagarna aldrig varit gråare och mitt liv aldrig har varit långtråkigare så känner jag att jag måste dela med mig av detta till er som fortfarande vågar er in hit. Så eftersom mitt blogghumör är på topp idag och nostalgi är det som tar mig genom tillvaron tänker jag nu uppdatera er om vad som hänt i mitt liv sedan sist. Spännande va!?

Okej så som nummer ett återförenades jag alltså med alla mina vänner igen för en massa härliga middagar och myskvällar tillsammans. Tog en vecka och sedan kändes det nästan som jag aldrig åkt.



Mölnlycke visade upp sig från sin bästa sida
 

Sedan åkte jag iväg med dessa tre tjejer på en minisemester till Halmstad. Hade några perfekta soliga dagar på stranden som avslutades med after beach, Magnus Uggla och nattliga äventyr. En av dessa kvällar begav jag mig av på egen hand och den räknar jag som en av sommarens bästa. Hittade massa nya vänner och vi dansade tills fötterna värkte och avslutade kvällen med ett olagligt dopp i älven mitt i stan.

 
Kom hem och sedan var det genast dags för nästa äventyr. Jag och Fredrik åkte till Emmabodafestivalen vilket var den bästa och förmodligen varmaste veckan på hela året. Jag vet inte hur man ska kunna sammanfatta allt men det var en enda röra av svett, dans, självlysande kroppsfärger, vattenpistoler, fantastiska människor, varm öl, skriksång och dricklekar. Bodde med det bästa campet där vi hade nya påhittiga idéer varje dag och festivalen fångade verkligen mitt hjärta. 



Denna bilden är så fantastisk för den är tagen två sekunder innan jag stukar foten. Blev uppbjuden till dans av herrn på bilden på Movits och jag föreställde mig bugg på mellanstadienivå. Men nej han hade tävlat i dans under flera år och jag snurrade som jag aldrig snurrat förut tills jag landade i en hög på marken. Det var dock under min värdighet att ge upp så jag dansade på tills konserten var slut då jag stapplade iväg till sjukstugan och sedan blev det tyvärr inte mycket mer dans för mig resten av veckan. Så typiskt!

 
Så kom vi hem, trötta men belåtna. Vi åkte till Kungshamn och vilade upp oss. Där lyckades jag ändå få med mig Fredrik ut på hans första utgång och vi skaffade oss båda en liten sommarflirt. 


Kom hem och kulturkalaset i Göteborg var i full gång. En annan av sommarens bättre kvällar var när jag och Agnes gick på Darin konserten och vi stod längst fram och skrek bland alla småtjejer och lyckades bli både intervjuade av GP och fånga Darins handduk när han kastade ut den till publiken. 

 
Skolan började igen, och det var med dunder och brak! Vi i elevkåren hyrde in en 28 meter lång uppblåsbar hinderbana och det kan man aldrig bli för gammal för. Var den lyckligaste tjejen i världen hela dagen. 


 
Började alltså i en ny klass och en av de första veckorna åkte vi ut på en udde för att lära känna varandra. På dagen utforskade vi ön och gick på kojakt och sedan på kvällen la vi oss på bryggan och tittade upp mot en fantastiskt stjärnhimmel. 


Carl-Oscar fyllde 18 och detta firade vi med att dricka öl på lunchen trots att det var en vanlig skoldag. Eller en helt vanlig dag var det ju faktiskt inte! Jag fullföljde mina nya amerikanska traditioner och förberedde ett knippe ballonger till honom så att han skulle få uppmärksamhet under sin dag. Spenderar hemskt mycket tid med denna fina människa under veckorna. 


Det blev höst! Jag började jobba på banken som mötesbokare. Gjorde ett dödssvårt anställningsprov och lyckades tillslut att sätta 50 av 52 poäng så nu är jag mästare på allt som har med banksekretess att göra. Trivs fantastiskt bra, jobbar med massa fina människor 3 kvällar i veckan efter skolan. 

 
Drog igång skolans Amnestygrupp igen och vi gick från en medlem (jag) till 20 aktiva medlemmar på en dag! Jobbade även för Amnesty på bokmässan med Carl-Oscar vilket slutade med att vi hamnade på mingel med alla utställare och fick en massa god mat och champange serverat till oss tills vi vart alldeles fnittriga. Åkte till Stockholm med Annie på aktivistseminarium en helg och gick på massa insprirerande föreläsningar och gick ett demonstrationståg mot dödsstraff. Där träffade jag också en av mina vänner från Santa Cruz och han hade klippt av sig sina dreads och bytt ut våtdräkten mot kostym. 

 
Det blev halloween vilket är en väldigt festlig tid på året och jag gick på massa maskerader och klädde ut mig till Sailor Moon och Gandalf

 
Tyvärr har jag världens otur och har de senaste veckorna brottats med blodkärlsinflammation, det vägrar ge sig utan mina ben har sett ut som blåbärsmos i etapper och jag har haft ont i mina leder. Har varit hemma från skola och jobb och varit väldigt uttråkad hemma i min soffa. 


Med lite mysiga avbrott som dejt på jul på liseberg och bio och mysigt sällskap hemma i soffan. 


Detta var ett litet urval. Nu hoppas jag att ni fortsätter kika in här för nu ska det uppdateras!

Kommentarer

Lämna ditt visdoms-ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv något som bara jag får se

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0